Onze klanten
Scholen, schoolbesturen, onderwijsadviesbureaus en zzp-ers kunnen met De Competentie Thermometer zelfstandig betrouwbare assessments afnemen.
Scholen (of schoolbesturen) kiezen er meestal voor om hun directeur, teamleider, afdelingsleider locatieleider, intern begeleider of bovenschools coach op te laten leiden tot assessor, veelal als onderdeel van een professionaliseringsslag.
Onderwijsadviesbureaus laten hun adviseurs of coaches opleiden tot assessor. We hebben ook veel zzp'ers opgeleid die zichzelf aan het onderwijs verhuren. Onze methode is uiterst geschikt voor eenmalige en langdurige ontwikkeltrajecten.
Gebruikt door 1000+ organisaties
We zijn erg trots op het feit dat vele honderden scholen, schoolbesturen, adviesbureaus en zzp-ers hun vertrouwen in ons hebben gesteld als het aankomt op het afnemen van assessments. Ze vertellen zelf hoe ze De Competentie Thermometer inzetten en wat het gebruik ervan oplevert.
Bijzondere samenwerkingen
Schoolleiders die de gecertificeerde basistraining van de Competentie Thermometer volgen, kunnen hiermee het genoemde deelthema afronden voor hun herregistratie. Zij kunnen het certificaat dat zij na afronding van de leergang ontvangen, uploaden in het register om hiermee het betreffende deelthema af te ronden. De datum van afronding van de opleiding moet in dat geval liggen ná de registratiedatum van een schoolleider, omdat het bij herregistratie gaat om de ontwikkeling vanaf het moment van registratie. Het aanbod zal worden vermeld in het register en op onze website.
In de Competentie Thermometer komen alle punten uit de top 20 over het handelen en het gedrag van de leerkracht op basis van het gedachtegoed van John Hattie (Leren zichtbaar maken) in enigerlei vorm terug. Het assessment meet wat je graag zou willen en geeft een helder antwoord op twee belangrijke kwaliteitsvragen die de leerkracht zichzelf stelt: “Doe ik de goede dingen?” en “Doe ik die dingen goed genoeg?”. De methode geeft een leerkracht feedback en levert daarmee een bijdrage aan verdere professionele ontwikkeling.
We hebben veel klanten gevraagd naar hun persoonlijke ervaringen. We hopen dat ze overtuigen!
Naar alle referenties
Assessoren over de individuele begeleiding
Individuele praktijkbegeleiding als onderdeel van onze basistraining met als doel om de eerste ingebruikname tot een succes te maken.
De coachingsdag vormt een waardevolle aanvulling op de praktische training. Door de constructieve feedback van de begeleider word je je er als assessor heel goed van bewust wat het betekent om een assessment bij een docent af te nemen. Mijn enthousiasme over de Competentie Thermometer is alleen maar verder toegenomen.
Dit was mijn eerste dag, een boeiende dag met veel verschillende onderdelen in het assessmentproces. Ik vond het een positieve en leerzame ervaring. Je bent bijna een hele dag op en top met onderwijs bezig, met de mensen die je moet ondersteunen en begeleiden. Het is fijn om in dit proces iets te betekenen, om mensen in hun kracht te zetten en maar ook om ervoor te zorgen dat er aandacht wordt besteed aan de kwaliteit op de school. Dit vind ik echt een hele mooie taak als nieuwe assessor. Het was heerlijk dat ik ondersteuning had van Roland. Nu ging het goed, als ik alleen was geweest zouden er beslist dingen fout zijn gegaan vandaag.
De praktijkdag was een leerzame en verhelderende ondersteuning bij de start van het werken met Competentie Thermometer. De ondersteuning, de tips en adviezen maken dat het programma gaat leven maar ook de kwaliteit van de assessor erop vooruitgaat. Tot nu toe zeer tevreden over het programma, de cursusdag en de ondersteuning.
Benieuwd naar alle ervaringen over de individuele begeleiding?
Bekijk de ervaringen