Over ons bedrijf
Het idee van de Competentie Thermometer zat al sinds 2008 in het hoofd van de grondlegger. Er vergde echter wat tijd totdat de mensen gevonden waren met voldoende kennis om de functieprofielen te ontwikkelen, te zorgen voor wetenschappelijke onderbouwing én het prototype van de webapplicatie te bouwen.
Zo ontstond ons bedrijf
Onze applicatie is gelanceerd in 2011, maar de weg er naar toe startte twee jaar eerder. Onderwijs Professionals (een samenwerkingsverband van zelfstandig adviseurs) hield zich al jaren bezig met onderwijsbegeleiding en -vernieuwing. Het afnemen van assessments was onderdeel van hun dagelijkse werkzaamheden. De manier waarop dat in de praktijk gebeurde, liet echter behoorlijk te wensen over. Vanaf dat moment werd 't interessant.
Lees het in ons blog
We schrijven op regelmatige basis over ons vakgebied. Meestal gaat dat over talentontwikkeling, human resource management en onderwijsgerelateerde zaken. Hieronder tref je de meest recente artikelen aan. Oudere artikelen lezen of je abonneren op aankomende publicaties kan via het blogoverzicht.
Geen assessment zonder intake gesprek
De intake is een zeer belangrijk onderdeel van een assessment. De intake zorgt ervoor dat de verdere procesgang naar behoren loopt en dat de -mogelijk uiteenlopende- verwachtingen van alle belanghebbenden vooraf duidelijk zijn en op elkaar afgestemd raken. Maar welke vragen stel je dan tijdens een intake? Welke onderwerpen komen zeker aan de orde? In dit artikel wordt een aantal suggesties gedaan vanuit onze eigen beroepspraktijk over de manier waarop een intakegesprek vormgegeven zou kunnen worden. Uit de bovenstaande tekst kun je in ieder geval opmaken dat wij zeer aanraden om een intakegesprek te voeren voorafgaande aan het assessment.
Lees dit blogitemThe proof of the pudding is in the eating
De Competentie Thermometer is al 10 jaar voor het onderwijs beschikbaar en was dus in 2011 in aanleg ‘af’. Na een zorgvuldige pilot, een nieuwe toetsing en bepaalde aanpassingen constateerden we dat het invullen en het rekenwerk op de achtergrond ook ‘gevoelsmatig’ bij alle experts die het instrument inzetten, leidt tot herkenning én erkenning van de uitslag in relatie tot wat zij waargenomen hebben.
Lees dit blogitemZoek je iets anders of wil je op de hoogte blijven van nieuwe publicaties? Neem dan een kijkje in ons blog.
Naar het blog