Lees de publicaties uit ons blog
In ons blog schrijven we op onregelmatige basis over zaken die ons bezig houden. Soms gaan ze over ons bedrijf, maar vaker nog over ontwikkelingen die spelen binnen de vakgebieden onderwijs en human resources. Heel af en toe maken we een exotisch uitstapje. Hieronder vind je de publicaties van de afgelopen jaren.

Toetsingskader observatie-instrumenten onderwijs

Toetsingskader lesobservaties

Roland Philippo 19 oktober 2016 3246

CAOLesobservatieOnderwijsPrimair Onderwijs

De PO-Raad heeft met de vakbonden in de CAO-PO 2014-2015 afgesproken om in te zetten op de professionalisering en begeleiding van (startende) leraren middels een beproefd lesobservatie-instrument. Om te controleren welke ontwikkelaars daadwerkelijk een gevalideerd instrument aanbieden, heeft het Kohnstamm Instituut nu een toetsingskader ontwikkeld. Wij verwachten ruimschoots aan de gestelde criteria te voldoen.

Lees het artikel

Actuele lesobservatie-instrumenten

Roland Philippo 20 april 2016 4590

LesobservatiePO-RaadPrimair Onderwijs

De PO-Raad heeft in 2014 een inventarisatie gemaakt van lesobservatie-instrumenten in het primair onderwijs. Deze 'Wijzer over zien en kijken' bood een overzicht van beproefde observatie-instrumenten die kunnen worden ingezet bij de professionalisering van leraren. In 2016 is dit overzicht geactualiseerd en zullen er geen instrumenten meer aan worden toegevoegd. De Competentie Thermometer staat er op.

Lees het artikel

Vragen tijdens de intake voor een assessment

Daniel Hoopman 12 februari 2013 5913

AssessmentIntake

De intake is een zeer belangrijk onderdeel van een assessment. De intake zorgt er voor dat de verdere procesgang naar behoren loopt en dat de -veelal uiteenlopende- verwachtingen van alle belanghebbenden vooraf duidelijk zijn en op elkaar afgestemd raken. Maar welke vragen stel je dan?

Lees het artikel