Roland Philippo
Roland studeerde Onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit van Leiden en volgde daarnaast diverse opleidingen op onderwijsgebied. Hij is werkzaam geweest als leraar, intern begeleider, adjunct-directeur, directeur en onderwijsadviseur.

Roland Philippo
Roland

Partner

Werkzaamheden

Roland heeft 20 jaar ervaring in het primair onderwijs als leraar, intern begeleider, adjunct-directeur, directeur en onderwijsadviseur. Ook heeft hij 8 jaar gewerkt als adviseur bij een onderwijsbegeleidingsdienst waar hij zich bezig hield met organisatievraagstukken, mediation, kwaliteitszorg en accountmanagement.

In 2008 koos hij voor het full-time ondernemerschap. Hij is een geweldig gesprekspartner voor directeuren en bestuurders en heeft een groot netwerk. Roland is sterk in processen, met gevoel en waardering voor de eigenheid van de organisatie.

In het weekend speelt hij cornet en kookt hij graag.

Contactgegevens

Roland Philippo
Account manager (partner)
Mobiel: 06 - 2507 7489
Telefoon: 075 - 614 8170
E-mail: roland@ctmeter.nl

De laatste artikelen van Roland
Hieronder tref je de meest recente blogartikelen aan die Roland geschreven heeft.

Geen assessment zonder intake gesprek

Roland Philippo 17 juni 2021 31

De intake is een zeer belangrijk onderdeel van een assessment. De intake zorgt ervoor dat de verdere procesgang naar behoren loopt en dat de -mogelijk uiteenlopende- verwachtingen van alle belanghebbenden vooraf duidelijk zijn en op elkaar afgestemd raken. Maar welke vragen stel je dan tijdens een intake? Welke onderwerpen komen zeker aan de orde? In dit artikel wordt een aantal suggesties gedaan vanuit onze eigen beroepspraktijk over de manier waarop een intakegesprek vormgegeven zou kunnen worden. Uit de bovenstaande tekst kun je in ieder geval opmaken dat wij zeer aanraden om een intakegesprek te voeren voorafgaande aan het assessment.

Pavlov

Roland Philippo 12 april 2021 359

Op jonge leeftijd liet mijn dochter zich in de weekends en in de vakanties ’s morgens graag goed verzorgen. Het ultieme ochtendgenot voor haar was om lekker lui op de bank te hangen, televisie te kijken en verwend te worden met een ontbijtje.

Leeractiviteiten

Roland Philippo 29 maart 2021 239

Een leeractiviteit is een bezigheid die een leerproces in gang zet. Dit wijst erop dat het primair het gedrag van de leerling betreft. Anders gezegd: een leeractiviteit is het gedrag van de lerende (de leerling) om een bepaald leerdoel te bereiken. Een didactische werkvorm daarentegen is gedrag van de leraar dat hij inzet om het leerdoel te bereiken. Hierbij is het belangrijk dat de leraar weloverwogen kiest voor bepaalde didactische werkvormen, rekening houdend met de leeromgeving, de leerstof en de leerling.