Roland Philippo
Roland studeerde Onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit van Leiden en volgde daarnaast diverse opleidingen op onderwijsgebied. Hij is werkzaam geweest als leraar, intern begeleider, adjunct-directeur, directeur en onderwijsadviseur.

Werkzaamheden

Roland heeft 20 jaar ervaring in het primair onderwijs als leraar, intern begeleider, adjunct-directeur, directeur en onderwijsadviseur. Ook heeft hij 8 jaar gewerkt als adviseur bij een onderwijsbegeleidingsdienst waar hij zich bezig hield met organisatievraagstukken, mediation, kwaliteitszorg en accountmanagement.

In 2008 koos hij voor het full-time ondernemerschap. Hij is een geweldig gesprekspartner voor directeuren en bestuurders en heeft een groot netwerk. Roland is sterk in processen, met gevoel en waardering voor de eigenheid van de organisatie.

In het weekend speelt hij cornet en kookt hij graag.

Contactgegevens

Roland Philippo
Account manager (partner)
Mobiel: 06 - 2507 7489
Telefoon: 075 - 614 8170
E-mail: roland@ctmeter.nl

De laatste artikelen van Roland
Hieronder tref je de meest recente blogartikelen aan die Roland geschreven heeft.

CAO HRM-beleid

Roland Philippo 13 februari 2015 2659

CAOHRMPO-RaadPrimair Onderwijs

Op basis van de CAO Primair Onderwijs dienen schoolbesturen uiterlijk in 2017 in hun HRM-beleid hebben vastgelegd dat zij gebruik maken van een gevalideerd instrument waarmee de didactische vaardigheden van de leraar in beeld gebracht worden. De Competentie Thermometer is zo’n instrument. In november 2014 stelde de PO-Raad de "Wijzer over Zien en Kijken" op. Het rapport brengt in beeld welke observatie-instrumenten momenteel veel in het primair onderwijs worden gebruikt.

NOT 2015

Daniel Hoopman 5 januari 2015 2011

NOT

Van 27 t/m 31 januari 2015 wordt de Nationale Onderwijstentoonstelling weer georganiseerd in de Jaarbeurs te Utrecht. Op dé vakbeurs voor professionals in het onderwijs kunnen wij natuurlijk niet ontbreken. We presenteren de Competentie Thermometer bij stand 10.G070. Zien we je daar?

KBA-kijkwijzer

Roland Philippo 25 augustus 2013 7830

AmsterdamKBA

Hoe goed is een leraar? En op welke vlakken kan deze zich nog ontwikkelen? Voor Amsterdamse (adjunct-)directeuren, intern begeleiders en onderwijsprofessionals wordt het beantwoorden van die vragen vanaf nu een stuk eenvoudiger.

Vragen intake

Daniel Hoopman 12 februari 2013 2155

AssessmentIntake

De intake is een zeer belangrijk onderdeel van een assessment. De intake zorgt er voor dat de verdere procesgang naar behoren loopt en dat de -veelal uiteenlopende- verwachtingen van alle belanghebbenden vooraf duidelijk zijn en op elkaar afgestemd raken. Maar welke vragen stel je dan?